Nov
6:52 AM

Západní pobřeží Severního ostrova

3 minuty, 38 sekund

Ze Severního ostrova už nám toho k procestování moc nezbývalo a tak jsem se vydali na jeho západní pobřeží známé především magickým sopečným kuželem Mt Taranaki, dominujícím krajině.

Three sisters

Cestu po západním pobřeží jsme začali u skalních útvarů Three Sisters, které už jsou vlastně ve skutečnosti jen dvě, protože třetí sestra se před 10 lety sesula a proměnila v hromadu kamení. Kousek od útvarů bylo i místo, kde se dalo s vozem zdarma přespat, čehož jsme také využili. Víceméně náhodně jsme tu potkali kamarády z naší první novozélandské práce a tak jsme dál pokračovali s nimi. Samotné Three sisters je moc krásné místo, kam se dostanete pohodlně pouze při odlivu, takže doporučuji si tyto informace předem zjistit. Překvapilo nás, jak je moře teplé, což je na Novém Zélandu opravdu výjimka.

three sisters

New Plymouth

Společně jsme se pak přemístili do města New Plymouth, od kterého jsem měli celkem vysoké očekávání, které se ale nakonec nenaplnilo. Jelikož nám nevyšlo počasí, zůstali jsme nakonec asi 4 noci na místním self-contained spotu, což v tomto případě bylo takové odlehlejší parkoviště a schovávali se zde před deštěm. Když zrovna nepršelo, večery jsme trávili grilováním klobás, popíjením pivínek a hraním her. Jeden den jsme strávili v místním vnitřním bazénu s vířivkou a výstavou 100 nejlepších fotek National Geographic, která stála za to. Další den jsme vyrazili na výlet k Mt Taranaki a zbytek pobytu věnovali objevování uměleckého města. Našli jsme zde pár zajímavých budov (jako třeba Govett-Brewster Gallery, galerie moderního umění) a prostorů, ale jinak se nejednalo o nic extra. Na pláži Back Beach jsme také poprvé viděli lachtany včetně malého lachtánka, což byl neuvěřitelný zážitek. Pro mě asi není nic víc než vidět zvířata v jejich přirozeném prostředí.

Mt Taranaki

Největším lákadlem západního pobřeží Nového Zélandu je bezesporu sopka Taranaki známá také pod názvem Mount Egmont. Ta je díky své nadmořské výšce 2 518 m. n. m. jedinečnou ozdobou nížinatého kraje. Není však jistota, že sopku během svého cestování uvidíte, protože je často schovaná v mracích. Nejvyšší šance ji zahlédnout v celé své kráse je ráno při východu slunce, ale jelikož máme trochu problémy se vstáváním, nikdy jsme pohled na ni za východu slunce nestihli. Kolem Mt Taranaki vede spoustu tracků včetně výstupu nahoru, který už je ale pro zkušenější hikery. My si vybrali Maude track, který po 5 kilometrech stoupání po schodech a převýšení 700 m navazuje na půl kilometru Poukai Tracku a ten Vás dovede k vyhlídkovému místu známého z tolika fotek. Mt Taranaki zrcadlící se v krásném jezírku. Realita je taková, že se nejedná ani tak o jezírko jako spíš o malou kaluž a Mt Taranaki se ukáže, jen když se jí zachce, takže po dlouhém čekání jsme to nakonec vzdali a jako spousta dalších nešťastlivců se vrátili dolů. Nejlepším řešením jak o pohled na Mt Taranaki nepřijít, je přespat v chatě Poukai Hut za pár dolarů a probudit se na východ slunce.

taranaki

Surf Highway 45

Jelikož si Kuba představoval život na Novém Zélandu více surfařsky, rozhodl se, že si zasurfuje alespoň poblíž novozélandské Surf Highway 45, což je silnice vedoucí z New Plymouthu podél pobřeží, kde prý najdete jedny z nejlepších surfařských míst v zemi. Počasí nám však vůbec nepřálo a po několika dnech schovaných v dodávce s knížkou, doufající v lepší počasí a sjízdné vlny, jsme se rozhodli to vzdát a vyrazit směrem k naší poslední destinaci Severního ostrova – Wellington.

surf highway

Palmerston North

Do této kapitoly můžeme zařadit ještě město Palmerston North, které jsem však navštívili o několik měsíců dříve a to když jsme z kravské farmy, na které jsme pracovali, jeli právě do tohoto města dělat zkoušky z angličtiny potřebné pro získání Working Holiday Víz do Austrálie. Táhli jsme se tenkrát přes celý Severní ostrov, auto nám selhávalo, ale nakonec jsme tam úspěšně dorazili. Město je zajímavé tím, že když tu byl na návštěvě britský herec John Cleese (člen Monty Python), moc to tu na něj nezapůsobilo. Pronesl tedy větu: ,,Pokud byste se někdy chtěli zabít, ale chyběla Vám odvaha, myslím, že návštěva Palmerston North by Vám v tomto směru mohla posloužit.“ Město se mu pomstilo tím, že po něm pojmenovalo skládku odpadků. Já s tím tvrzením osobně moc nesouhlasím. Město působilo zajímavě ponure a umělecky, ale neměli jsme moc času na jeho prozkoumání, protože jsme se během dalšího dne potřebovali dostat zpět do práce.

A tady se můžete podívat na naše putování po západním pobřeží: