Dec
10:46 AM

Přestupní stanice Dubaj

1 minuta, 59 sekund

Naší první zastávkou na cestě do světa se stala Dubaj, město luxusu, superlativů a kontrastů. Na místo jsme po téměř šestihodinové cestě dorazili asi v 7 večer a jediné, co jsme chtěli, bylo navštívit Dubai Fountain, největší fontánu, nacházejí se před nejvyšší budovou světa Burdž Chalífou. Asi týden předtím jsme si přes Couchsurfing našli pákistánského muže žijícího 17 let v Dubaji, Iqbala, který se ukázal být tou nejlepší možnou volbou. Přijel pro nás jedním ze svých tří luxusních vozidel na letiště (což není v Dubaji nic neobvyklého) a odvezl nás do Dubai Mall, který disponuje desetipatrovým parkovištěm a i tak zde najít místo je pořádný oříšek. K poslednímu představení fontány jsme dorazili akorát včas a bylo to pro mě obrovské zklamání. Všude davy mačkajících se a strkajících Arabů, nahrávajících si videa na mobily, schopni pro ten nejlepší záběr udělat cokoliv. Z našeho místa navíc byla vidět jen část fontány a výsledný dojem proto nebyl nikterak ohromující. Hvězdičku dávám za píseň Waves od člověka jménem Bijan Mortazavi, která se mi moc líbila.

Dubai fountain

Iqbal nás poté vzal na prohlídku Dubai Mall, což jsem já jako velká ,,milovnice" obchodních center nedokázala moc ocenit, ale našlo se tam pár věcí, které mě překvapily jako třeba obří akvárium uprostřed centra či velké kluziště, nad kterým digitálně vlála obrovská vlajka Spojených Arabských Emirátů. Nevím, jestli ji tam mají pořád či to bylo z důvodu, že následující den probíhal jejich Národní den a vlajky tak byly úplně všude. Iqbal nás pak pozval na večeři na výborný jehněčí kebab a máslové kuře, které mělo úplně jinou chuť, než na kterou jsem zvyklá v ČR. Po večeři jsme s ním odjeli do emirátu Ajman, kde nás ubytoval ve svém pokoji a ráno nás se svým bratrem pohostili skvělou snídaní.

Kolem desáté hodiny nás s bratrem odvezli na písečnou pláž poblíž letiště, Al Mamzar Beach Park, kde jsme strávili pár hodin odpočinkem, pojídáním falafelu a pozorováním místních obyvatel. Pobavily nás jejich autobusové zastávky, které jsou plně klimatizované a když vlezete dovnitř, je tam asi tak 20 stupňů.

Dubai

Al Mamzar Beach Park

Nastal čas vrátit se zpět na letiště. Čekali jsme něco luxusního, ale terminál 2 je úplmě obyčejný, asi bychom museli na terminál 1. Akorát nastal čas modlení v letištní mešitě a my nastupovali do letadla směr Colombo, kde proběhlo naše první setkání se srí lanskými obyvateli, které nebylo úplně pozitivní. Tak snad nebudou všichni stejní:-)

A tady je video z Dubaje: